Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on sie 3, 2018 in Motoryzacja i transport |

Zapobieganie usterką to podstawa.

Zapobieganie usterką to podstawa.

Samochody chociażby dbali byśmy o nie nie wiadomo jak niesamowicie, nie robili regularnych konserwacji to i tak czasem coś ulegnie uszkodzeniu, zużyje się i trzeba to wymienić. Konieczna jest wtedy wizyta u mechanika. On jak nikt inny potrafi zdiagnozować praktycznie każdą usterkę i ją wyeliminować. Uruchomi silnik i na podstawie dźwięku określi czy działa dobrze czy nie. Mechanik samochodowy to swojego rodzaju przyjaciel każdego mężczyzny, który dba o to aby jego auto bez zarzutu.

Topowe usterki

Porozmawiajmy jednak o tym jakie auta trafiają do mechanika najczęściej oraz jakie są tego przyczyny. Na początek niemiecka technologia czyli Volkswagen. W jego przypadku często konieczna jest wizyta u mechanika w celu aktualizacji sterowników silnika, uszkodzenia pomp paliwa, problemy ze sprzęgłem oraz rozrządem. Uszczelki tego nie dotyczą silników 2. 0 TDI oraz 2. 0 TDI PD. Kolejna niemiecka marka czyli Audi. Tutaj problemy mogą sprawiać silniki 2. 5 TDI PD V6. Bywa że wycierają się w nich wałki rozrządu czy szwankują pompy wtryskowe. Bolączką diesli 3. 3 TDI z lat 2004-2008 jest nagar zbierający się pod zaworami. Awarią ulegają również paski napinaczy. Jest jeszcze kilka wadliwych modeli silników. Kolejna marka samochodów często zagląda do mechanika, a raczej do blacharza to Suzuki. Marka ta ma wyjątkowy problem z korozją. Często ulegają korzeniu również alternatory i centralne zamki. Do poprawek lakierniczych często zgłasza się również Kia. Ma ona problemy z niską jakością lakieru. Zdarzają się i również kłopoty z zawieszeniem i uszkodzenia drążków kierowniczych. Starsze modele Hondy również mają problemy z korozją i skrzyniami biegów typu CVT. W głównej mierze są to awarię łożysk bądź amortyzatorów. Usterki nie omijają również Mercedesa. Tutaj w starszych modelach diesli z rodziny CDI często awarii ulega elektryka. Mitsubishi cechuje się korozją nadwozia oraz głośną pracą zawieszenia. Marka Dacia również ma swoje bolączki. Najczęściej awariom ulegają tu nadwozie, awaria cewek zapłonowych czy uszkodzenie zawieszenia. Niekiedy poprawek wymaga lakier jak i skrzypiące plastiki oraz fotele.

Jak zapobiegać wizytą u mechanika

Jeśli chcemy aby nasze auto działało długo i bez zarzutów powinniśmy odpowiednio o nie dbać. Regularne sprawdzanie stanu samochodu oraz części zawieszenia powinna być podstawą każdej eksploatacji. Szczególnie ważne jest aby zrobić to po zimie. Sprawdzić czy zawieszenie pod wpływem soli nie ma nowych ognisk korozji oraz starać się je zaimpregnować. Warto również sprawdzić sztywność układu kierowniczego czy innych tego typu elementów. Wszystko to powinno sprawić że mechanik samochodowy będzie nieco rzadszym widokiem.