Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on wrz 21, 2019 in Motoryzacja i transport |

Myjnia samochodowa w Polsce – czyli doskonały pomysł na biznes.

Myjnia samochodowa w Polsce – czyli doskonały pomysł na biznes.

Polska w światowej czołówce

Branża myjni samochodowych w Polsce szacowana jest na 2 mld2 złotych. Potencjał rynku utrzymuje się na poziomie około 20 % w skali roku od ponad 10 lat i nie ulegnie szybko nasyceniu. W związku z tak wysokim zainteresowaniem powstaje coraz więcej firm oferujących myjnie. Bariery wejścia są wysokie tylko jeżeli bierzemy pod uwagę wybudowanie fabryki, gwarantującej wysoką jakość oraz możliwość produkcji wielu urządzeń. Jednak obecnie pojawia się wiele mikro producentów oferując urządzenia słabej jakości, tworzone w garażach czy warsztatach jednak są dostępne za niezwykle niską cenę. Coraz więcej potencjalnych inwestorów przy wyborze dostawcy kieruje się właśnie kryterium cenowym, przesuwając jakość na kolejny plan. Kolejnym kryterium jest ekologia, gdzie widać coraz więcej obostrzeń. Dotyczą ograniczenia zużycia wody, konieczności montowania obiegu zamkniętego, małych oczyszczalni czy ograniczeń norm ropopochodnych w ściekach. Na rynku obecnych jest zaledwie kilku poważnych graczy, zaś potencjalny nabywca posiada szeroką wiedzę na temat poszczególnych konkurentów. Ich wiedza niekiedy jest tak głęboka, że dotyka informację na temat rzeczywistych kosztów produkcji czy marży.

Mycie samochodów w Polsce

Utrzymywanie samochodów w czystości stało się już codziennością, gdyż kierowcy coraz większą wagę przykładają do wyglądu samochodu. Popularny niegdyś model mycia aut w przydomowych ogródkach wraz z rozwojem rynku myjni odszedł już w zapomnienie, klienci zaczęli dostrzegać korzyści płynące z profesjonalnych usług. W związku z dużym wzrostem liczby aut na drogach, coraz bardziej widoczny staje się trend dbania o auto. Samochód staje się naszą wizytówką. Dzięki myjniom samoobsługowym użytkownik sam decyduje, za jaką kwotę chcę umyć pojazd oraz jak wiele czasu chce na to poświęcić. Dodatkowo zyskują na popularności, przybyłe z zachodu kompleksowe centra mycia, na których posiadacz samochodu ma możliwość skorzystania z myjni portalowej, ręcznej czy odkurzacza. Dzięki rozwiniętemu rynkowi klient posiada możliwość wyboru rodzaju mycia, czasu oraz przede wszystkim ceny. Polska obok Francji, Niemiec, Włoch, Holandii i Szwecji jest jednym krajów, gdzie rynek myjni samochodowych jest najbardziej rozwinięty. Badania wykonane przez prestiżowe stowarzyszenie International Carwash Association ukazują, że właściciele samochodów w Europie najchętniej wybierają profesjonalne mycie samochodów.