Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Paź 30, 2018 in Motoryzacja i transport |

Warto rozwijać się w swoim zawodzie!

Warto rozwijać się w swoim zawodzie!

Niezależnie od tego, w jakim zawodzie pracujemy, bardzo ważnym jest to, żebyśmy się przez cały czas rozwijali. Tylko w ten sposób będziemy w stanie nadążyć za zmieniającym się rynkiem i dostosować się do potrzeb naszych wymagających klientów. Żeby pokazać jak ważne jest to, żeby chodzić na kursy i uczestniczyć w różnego rodzaju szkoleniach, zwróćmy uwagę na kilka przykładów.

Mechanik

Jeden z tych zawodów, w których kursy mają ogromne znaczenie. Rynek samochodów ciągle się zmienia i, żeby za tym nadążyć, po prostu musimy się uczyć. Szkolenia dla mechaników są koniecznością, żeby być w stanie naprawiać coraz to nowsze modele aut. Dzięki temu nasz wachlarz usług będzie się rozszerzał, a my zyskamy nowych klientów. Co więcej, możemy chodzić na szkolenia organizowane przez poszczególne marki, dzięki czemu nauczymy się na nich pracować. Oczywistym jest, że nie każdy będzie ekspertem we wszystkich rodzajach aut, ale zawsze można poszerzać swoje horyzonty i próbować nauczyć się coraz to nowszych rzeczy.

Fryzjer

Tutaj szkolenia są równie ważne, ale z zupełnie innych powodów. Znajomość najnowszych trendów jest niesamowicie ważna dla każdego fryzjera. Klienci będą do nas przychodzić oczekując, że wyczarujemy z ich włosów coś modnego i stylowego, ale nie uda nam się to, jeśli nie będziemy znali trendów. Co więcej, na takich kursach możemy też nauczyć się przeróżnych nowych technik strzyżenia czy koloryzowania włosów. Wiele fryzjerów myśli, że nauczyło się wszystkiego jeszcze w szkole, ale prawda jest zupełnie inna. Na rynku ciągle pojawiają się jakieś nowości i jeśli chcemy zdobywać nowych klientów, nie możemy zatrzymywać się na tym, co już znamy i czego nauczyliśmy się dwadzieścia lat temu. W ten sposób będziemy stać w miejscu, zamiast się rozwijać.

Ekspedientka

Wydawać by się mogło, że to taki prosty zawód i nie wymaga żadnego przygotowania. Niestety bardzo często okazuje się inaczej. Zatrudniają się w nim osoby, które nie mają pojęcia o tym w jaki sposób powinny porozumieć się z klientem, żeby ten był skłonny coś od nich kupić. Brak znajomości technik sprzedażowych sprawia, że cały sklep na tym traci. Tak samo jak w przypadku dwóch poprzednich przykładów, i tutaj mogą pomóc odpowiednie kursy. Musimy starać się nadążyć za zmieniającym się światem i nie zatrzymywać się w miejscu. W ten sposób będziemy przynosić duże zyski, co bezpośrednio przełoży się na naszą satysfakcję z wykonywanej przez nas ciężkiej pracy w sklepie.